دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۵۳:۲۲

روحانی در آیین گشایش بزرگترین طرح تاریخ صنعت ایران
افتتاح فاز ١٢ نماد عبور ایران از سد تحریم‌هاست

باشگاه خبری فراساحل: رئیس جمهوری با بیان این که افتتاح فاز ١٢ نماد عبور ایران از سد تحریم‌هاست، گفت: دوران تحریم با اعمال محدودیت و فشار به پایان رسیده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، دکتر حسن روحانی در آیین گشایش رسمی فاز ١٢ میدان گازی پارس‌جنوبی در جمع خبرنگاران درباره این که با توجه به حضور تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای ایران در لوزان سوئیس افتتاح فاز ١٢ چه پیامی برای جهانیان دارد، افزود: ما به همه مذاکره‌کنندگان که با جمهوری اسلامی ایران گفتگو می‌کنند همزمان با گشایش این فاز اعلام می‌کنیم تحریم‌ها سبب مذاکره نبوده و علت اینکه ما با دنیا گفتگو می‌کنیم این است که این مذاکرات به نفع ایران، منطقه و کشورهای عضو گروه ١+٥ است. رئیس جمهوری با بیان این که امروز با تمام وجود ملی شدن صنعت نفت را لمس می‌کنیم، تصریح کرد: پس از گذشت ٦٤ سال که صنعت نفت ملی شد امروز احساس می‌کنیم صنعت نفت در جمهوری اسلامی ایران به دست صنعت‌گران و متخصصان ایرانی ملی شد و ما روی پای خود ایستادیم.

روحانی افزود: ایرانی‌ها به خوبی به دنیا نشان دادند که صنعت نفت ایران به معنای واقعی ملی شده و این افتخار بزرگ به ثبت رسیده است. وی با بیان اینکه در مسیر خودباوری استقلال اقتصادی و مسیر پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان به جلو می‌رویم گفت: این دولت در عمل ثابت کرده که به اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف اعتقاد فراوانی دارد و افتتاح فاز ١٢ به نوعی اقتصاد مقاومتی است. رئیس جمهوری افتتاح فاز ١٢ را در شرایط سخت تحریم کار بسیار بزرگی دانست و افزود: این فاز به اندازه سه فاز متعارف است که امروز افتتاح می‌شود. به گفته روحانی، همه مراحل ساخت و راه‌اندازی فاز ١٢ در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های خارجی ارسال تجهیزات به ایران را تحریم کرده بودند بوسیله صنعت‌گران داخلی انجام شده، که نشان‌دهنده توانایی صنعت‌گران ایرانی در عرصه‌های مختلف است. وی افزود: به اعتقاد من افتتاح فاز١٢ پیامی برای همه جهانیان دارد به این معنا که ملت ایران وقتی تصمیم می‌گیرد کاری را انجام دهد، هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع آنها شود.

روحانی افتتاح فاز ١٢ را به صنعت نفت و همه کارکنان آن تبریک و همچنین کسانی که در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کنند تهنیت گفت. رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ملت ما قادر است به اهداف نظام دست یابد، افزود: حتی شرایط سخت نمی‌تواند ملت ایران را از رسیدن به اهداف خود دور کند. روحانی با اشاره به این‌ که گاز سوخت پاکی است که هم‌اکنون در دنیا از آن استفاده می‌شود، به کمبود گاز در سال ٩٢ اشاره کرد و افزود: ما در سال ٩٢ مشکلات زیادی برای تامین گاز داشتیم اما امسال این مشکل خیلی کم بود و حتی در برخی از بخش‌ها مشکلی وجود نداشت، چون این فازها وارد مدار شدند و توانستند تولید گاز را ١٠٠ میلیون مترمکعب افزایش دهند. رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت مصمم است تا پایان دولت یازدهم تمام فازهای پارس‌جنوبی را به ثمر بنشاند.

ارزش محصولات تولید شده فاز ١٢، ماهانه بیش از ٣٢٧ میلیون دلار است. همچنین تولید گاز شیرین این فاز حدود ٦ میلیون تن و میزان میعانات گازی تولیدی نیز بیش از هشت میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه است که تاکنون ١١,٣ میلیون بشکه از این میعانات گازی صادرشده است. طراحی، مهندسی، تامین کالا، ساخت و راه‌اندازی فاز ١٢ به طور کامل از سوی متخصصان ایرانی انجام شده است و بیش از ١٤٥ میلیون نفر ساعت کار مستقیم در بخش‌های مختلف این پروژه صورت گرفته است. همچنین فاز ١٢ بزرگترین پالایشگاه گازی را در کشور و منطقه خاورمیانه دارد و با اجرای این پروژه، هر ثانیه یک سکه طلا به سرمایه کشور اضافه می‌شود که این میزان برابر با افزایش چهار درصدی سود ناخالص ملی است. فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی واقع در بلوک جنوب‌شرقی حوزه گازی پارس‌جنوبی و حاشیه خط مرزی با امیرنشین قطر با مساحتی حدود ٢٠٦ کیلومترمربع قرار گرفته است. تاسیسات فراساحل این پروژه در حدود ١٥٠ کیلومتری نوار ساحلی قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (٦٥ کیلومتری غرب پارس‌جنوبی و ٢١٠ کیلومتری جنوب‌ شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢٢٠ هکتار قرار دارد.



  کد خبر : 619
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :